mandag 24. mai 2010

Liten framdrift…..

Det går fortsatt smått med veksten i hagen. Selv om vi forrige uke hadde varme, deilige sommerdager er vi i dag tilbake til
langt færre grader og veldig mye mindre sol. Stagnasjon! Håper sommervarmen snart kommer tilbake igjen!
 
DSC_0305           DSC_0321
Jeg har likevel dristet meg til å plante litt i krukker i håp om at nattefrosten ikke kommer tilbake.
 
DSC_0308
I enden av den nye terassen skal det vokse rosa roser. Tett i tett med rosa roser oppetter enedveggen.
Jeg ser for meg at dette skal bli en frodig avslutning på terassen.
 
DSC_0309
Jeg har plantet 7 stk klaseroser som blir ca 1 m høye (navn..?….håpløs :-)). I forkant av rosene har jeg plantet lavendelbusker.
Håper jeg får gleden av å se dette blomstre snart…….
Inne steller jeg med stiklinger av pelargonier og også tomatplanter som jeg sådde forleden. Tomatplantene begynner
å bli store nå, så det hadde vært kjekt med varme slik at de kan flyttes ut. Ønsker meg drivhus!
 
Torunn

4 kommentarer:

liven sa...

Tenker det kommer til å bli fint her Torunn!!! Nydelig med roser og lavendel!
Har den planen også....men mine lavendler tålte vinteren dårlig!! De fleste har frosset så nå er det påan igjen!
skal visst være ganske enkel å ta avlegger av disse....
Gleder meg til å følge med i dine hageprosjekter utover......du har jo drømmestedet du :o)

IngunnBW sa...

Ååå..så fint det kommer til å bli med roser og lavendel foran terrassen! Nydelige bilder av mange vakre detaljer i haven din :) Denne uken skal krukkene plantes her også, så får vi da virkelig håpe at nattekulden gir seg. Nok en gang...

Monica fra Koseleg sa...

Dette kommer til å bli kjempefint! Jeg drømmer også om drivhus...Litt sol og varme hadde ikke vært å forakte det heller!

Mitt hvite hus sa...

Ja dette kommer til å bli fint Torunn... veldig synd med varmen som forsvant... her var ikke mer enn 3 pluss grader i dag... brrrr..

roser og lavendel er utrolig vakkert sammen..

jeg tok noen avleggere av mine lavendel i fjor... de utviklet røtter og ble satt i jorda..

tre av de har klart seg igjennom vinteren...blir spennende å se når de vokser til---
ha en fin dag...O=)